13 Ekim 2011 Perşembe

Frambuazlı çikolatalı pasta

Bu pasta acil tatlı krizinde hemen yapılabilecek ve sizi ve ailenizi hemen mutlu edebilecek nitelikte.Yoğun çikolatasını frambuaz biraz azaltıyor.
Hemen tarifini vereyim
Malzemeler:
-4 yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1.5 su bardağı un
-2 yemek kaşığı kakao
-1 kab.toz.1 vanilin
-yarım bardak su
-yarım bardak portakal suyu(yoksa süt)
-yarım bardak ayçiçek yağı
Krema:
-200 gr.Sıvı krema
-200 gr.Kuvertür Bitter çikolata
Üst Kreması:
-1/2 paket pasta kreması ölçüsüne göre süt
-yeteri kadar frambuaz
Şerbeti:
1/2 su bardağı şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik su
1-2 damla sıvı vanilin
ocakta şeker eriyene kadar ısıtılır ve kabına alınır.(Pasta malz.satan yerlerden bulabilirsiniz.)
Yapılışı:
Yumurta ve şeker 10 dakçkabarıp köpürene kadar çırpılır.sonra diğer malzemeler eklenir.
Her fırına göre değişebilir ama 180 derece de 40-45 dak. pişiyor.
Daha sonra diğer pastalar gibi kek üçe bölünüyor.Her pasta da yaptığım gibi önce şerbetle biraz ıslatıyorum sonra krema, frambuaz ve damla çikolata yada kuvertürden rendelediğim çikolatayı koyuyorum .Diğer katlarada bunları uyguluyorum.En üst katada sade pasta kremasını döşüyorum ve üzerini süslüyorum.
Fotoğraftan çok fazla görünmüyor ama bu pastanın yanları damla çikolata ile kaplanmıştır.Resim çekmeme fırsat kalmadan da oğlum tarafından yarısı mideye indirilmiştir.

Hiç yorum yok: