20 Ekim 2011 Perşembe

Et Sote

Mademki bir yemek blogu, artık yemek tarifleri de ekleme zamanı geldi.Aslında bu yemeği ekleyip eklememekte çok tereddüt ettim çünkü et sote yapmasını genelde herkes bilir.Ancak bu tarif yeni evlilerin yada yeni yemek yapmaya başlayanların işine yarayabilir diye düşündüm. Ben yeni yemek yapmaya başladığım zamanlar korkulu rüyam et pirişmekti.Çünkü  her zaman güzel,ağızda dağılır şekilde olmuyordu.Ama ben bunun da,yolunu bulmuştum.Eğer et güzel pişerse ben yaptım, ama pişmezse kasap kötü yerinden vermiş derdim.
Daha sonra tecrübe kazandıktan sonra pişmeyen bir etin olmadığını öğrendim.Her et pişiyor ama püf noktası var.İşte püf noktası kaynar su....
Malzemeler:
1 kg.Dana eti (küçük doğranmış)
4-5 adet soğan orta boy
2-3 adet sarımsak
3 biber çarliston
3 domates (kabukları soyulmuş küçük doğranmış)
4 çorba kaşığı zeytinyağ
Tuz-karabiber-kekik
Yapılışı:
Etleri yıkayıp çelik tencereye koyalım ve en düşük ısıda suyunu bırakıp çekene kadar pişirelim.Sonra içine zeytinyağı, soğanları ve biberleri koyalım ve 5-10 dakika kavuralım.Daha sonra domatesleri atalım ve bırakalım pişsin. Yine etler pişmemişse içine 2 bardak kaynar su ekleyelim.(mutlaka pişecektir.)
Piştikten sonra içine baharatlarını koyalım ve afiyetle,sevdiklerimizle paylaşalım.

Hiç yorum yok: