20 Ekim 2011 Perşembe

çikolatalı pasta

Ben bu sene seri şekilde pasta yapacağım.Çünkü oğlumun buna ihtiyacı var.Üniversiteye hazırlandığı için test çözerken bol bol kahve içip yanına da hep pasta yada kek gibi tatlı şeyler istiyor. Bende pasta yapmayı sevdiğim için hiç itiraz etmeden yapıyorum.
Bu pasta tam bir çikolata bombası...
İşte tarifi...
Malzemeler:
100 gr.sütlü çikolata
1 su bardağı süt
1 su bardağı esmer şeker
2 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilin
1 çimdik tuz
125 gr.tereyağ (Oda sıcaklığında)
3 adet yumurta (  ''         ''          )

Kreması:
225 gr.kuvertür bitter çikolata
200 gr.krema
1 çimdik tuz.

Süslemek için ben sade krem şantiye çok az kakao ekledim.
(1 bardak sütten tarife göre yaptım.)

Yapılışı:
Sütlü çikolata,süt,esmerşekeri cam bir kaseye alalım.Benmari usulü karıştırarak pürüzsüz ve parlak olana kadar karıştıralım. sonra soğumaya bırakalım.
Diğer tarafta un, kab.tozu ve tuzu bir kaseye eleyelim.
Tereyağı mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpalım ve yumurtaları teker teker ekleyelim. Karıştırmaya devam edelim (düşük devirde) Un karışımını ve çikolata karışımını ilave edelim.
Karışımı yağlı kağıtla kaplanmış kelepçeli kalıba dökelim.180 derecelik fırında 35-40 dakika pişirelim.
Dışarı alıp soğutalım. kalıptan çıkarıp 3 'e bölelim.
Diğer tarafta kremayı,çikolatayı ve tuzu benmari usulü karıştırarak eritelim.
Pastaya önce şerbeti sonra kremayı ve keki sırasıyla döşeyelim.Sonra üzerinide düzeltip,istediğimiz gibi süsleyelim.     

Hiç yorum yok: