6 Aralık 2012 Perşembe

AŞURE

H
Her sene aşure yaparken anneme yamaklık yapmaktan öteye geçemezdim.Çünkü annem muhteşem yapar.Ama bu sene özellikle aşure yaparken annemi çağırmadım,kendimi denemek istedim.Sonuç gerçekten güzel oldu. Eşim aşureyi çok sever ve ve bu konuda gerçekten gurmedir.
Benim aşuremi çok beğendi......
Bana övgüler yağdırmasını beklerken,ne dedi biliyor musunuz? ''Sibel sen yaşlanıyorsun,Çünkü aşureyi en iyi yaşlılar yapar.''
Şimdi benim ne yapmam gerekir? Sevineyim mi, Üzüleyim mi ?

Sonuç; bir daha aşure yapmayacağım...

MALZEMELER:

-1.5 Bardak Buğday
-1 Bardak Nohut
-1 Bardak Fasülye
-1/2 Bardak pirinç
-750 gr. Tozşeker
-Kuş Üzümü, Kuru Üzüm, Nar , Fındık , Tarçın, Kayısı, 1 Portakal kabuğu rendesi

(Eğer kıvamı sulu olursa 1 yemek kaşığı buğday nişastası)

Yapılışı:
-Geceden 4-5 su yıkanan buğday ıslatılacak.
-Geceden fasülye ve nohut ayrı ayrı ıslatılacak. (Nohut tuzlu suya ıslatılıır.)
-Sabah kayısı ve kuru üzüm su ile ıslatılacak 1-2 saat suda bekletilip yıkanacak ve tekrar su konup 10 dakika  kaynatılacak.Kaynayan su dökülecek.
-fasülye ve nohut geceden ıslatılan sularından,arındırılarak, ayrı ayrı düdüklü tencerede haşlanacak.
-Geceden ıslatılan buğday iyice yıkanacak ve düdüklü tencerede 20 dakika haşlanacak.

---TAHILLARI BU KADAR YIKAMAMIZIN NEDENİ RENGİNİN KOYU OLMAMASI---

-Daha sonra büyük bir tencereye düdüklüde haşlanan buğday suyu ile boşaltılacak ve kaynamaya başlayacak
-Bu arada sürekli elinizin altında kaynar su olması gerekiyor.
-Buğday yaklaşık 1- 1.5 saat kadar kaynayacak ve suyu bittikçe kaynar su ilave edilecek ta ki buğday helmesini dökene kadar.
-Daha sonra içine iyice yıkanmış 1-2 saat ılık suda beklemiş pirinç atılır ve 10 dakika kaynatılır .
-Sonra haşlanmış nohut , fasülye ve şeker ilave edilir. Kıvamına bakılarak içine kaynar su ilave edilir.
-Bütün tahıllar iyice pişince yaklaşık 30 dakika ; İçine haşlanan küçük küçük doğranan kayısılar ve kuru üzüm
ilave edilir.
-En son portakal kabuğu rendesi ilave edilir ve altı kapanır.
-Ununtulmaması gereken  bir şey var ki, aşure soğuduktan sonra   biraz katılaşıyor.
-Aşureniz çok sulu ise 1 yemek kaşığı nişastayı soğuk suda karıştırarak, ılıştırarak tencereye karışrırabilirsiniz.
-Daha sonra üzerini istediğin gibi süsleyebilirsiniz.
-Ben en alta tarçın üzerine kabukları çıkarılmış badem ,kayısı,kuş üzümü,kuru üzüm, nar,iri çekilmiş kavrulmuş fındık  ve toz fıstık ile süsledim.

Afiyet Olsun....







Hiç yorum yok: