2 Kasım 2011 Çarşamba

CHEESE CAKE

Sizlere şimdi vereceğim cheese cake tarifi hayatımda yaptığım en basit ve bir  o kadar da lezzetli bir tarif.
Ben bu tarifi fransız bir kanaldan aldım.Tam yarım saat vaktinizi alıyor,diğer tarifler en az 4-5 saat yada 1 gece buzdolabında bekletiliyor.Yıllar önce ilk cheese cake denemem fiyaskoyla sonuçlanmış ve ben bir daha yapmamıştım,kelepçeli kalıptan çıkarırken dağıtmış hatta alt kısmını çıkaramamıştım.Ama bu tarif garantili ve kişiye özel olduğu için sunumu da çok güzel.
Şiddetle tavsiye ediyor ve yorumlarınızı bekliyorum.
Anlatırken biraz uzun görünüyor ama malzemeleri ayarlayıp planlarsanız,her seferinda  fırına girince bir sonraki adıma rahat rahat yetişiyorsunuz.
Bu üstündeki beze tarzı kremadan hoşlanmıyorsanız aşağıda görüldüğü gibi çikolata sos da yapabilirsiniz.
(Çikolata sos için 50 gr.tereyağ ve 2 adet bitter kare çikolata yada 150 gr.bitter kuvertür çikolata,benmari usulü ile yapabilirsiniz.)

Malzemeler:
2 paket burçak bisküi
75 gr.tereyağ

Aradaki karışım:
1 paket labne peyniri 400 gr.
2 adet yumurta sarısı
2 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı mısır nişastası
1 limon kabuğu rendesi (Sadece limonun sarısı, alt tabakasındaki beyazını rendelemeyin.)

Üzerinin Kreması:
2 adet yumurta akı
2 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı:
1-Bisküileri rondoda çekelim ve un haline getirelim.Diğer tarafta tereyağını eritelim ve büsküilerin üzerine döküp karıştıralım.
2-kağıt kalıpların içine birbuçuk çorba kaşığı şeklinde pay edelim ve kaşıkla iyice üzerlerine bastıralım.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 10 dakika pişirelim.
3-Ara karışımı için Labne peyniri,2 yumurta sarısı,limon kabuğu,2 çorba kaşığı şeker ve mısır nişastasını mikserle 4-5 dakika çırpalım.
4-Fırından çıkan bisküilerin üzerine kağıtları geçmeyecek şekilde paylaştıralım. Yine fırına atalım bu sefer 8 dakika pişirelim.
5-Üzeri için başka bir kapta  yumurta akı, şeker ve limon suyunu resimde görüldüğü gibi kar haline gelip, ters çevirince dökülmeyecek kıvama gelene kadar en yüksek devirde çırpalım ve sıkma torbasına koyalım
6-Fırından çıkan cheese cake'lerin üzerine istediğimiz şekilde toplr yapalım ve tekrar fırına atalım.Bu son aşamada ben fırınımı turboya aldım ve 5 daikada  kremalarının rengi döndü ve fırından çıkardım.
Soğuyunca yiyebilirsiniz.Ama vaktiniz varsa 30 dakika buzdolabında bekletin.
Yandaki resimde görüldüğü gibi üst kremanın rengi biraz dönücek.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: