20 Kasım 2011 Pazar

BROWNİ

Geçen akşam yabancı bir kanalda pasta ustasının yaptığı  pastaları hayranlıkla seyrediyordum.Daha sonra ünlü bir pastanenin yaptığı browninin tarifini verdi ve ben hemen kaydettim. Fakat özellikle söylediği bir şey vardı ki sıvı vanilya, Türkiye de henüz her yerde bulunmayan bu vanilya yüzünden bu tarifi bir türlü deneyememiştim. Geçen gün kadıköyde ki pasta malzemeleri satan dükkana gittim ve orada küçük şişelerde ithal gelen vanilyayı gördüm ve hemen  Denedim  sonuç mükemmel...
Herkesin mutlaka bir browni tarifi vardır ama bu tarifi bir kez denemenizi isterim.
(Aslında dr.oetkerin  sıvı vanilyası var ama bu vanilya kadar başarılı değil)


Malzemeler:
250 gr.Bitter Kuvertür Çikolata
125 gr. Tereyağ
1 Su Bardağı Şeker
4 Yumurta
1 Çay kaşığı  Sıvı Vanilya
1 Su Bardağı Un
1/2 Çay kaşığı Tuz

Üzeri için:
160 gr. Sütlü Çikolata

Yapılışı:
1-Tereyağnı bitter çikolata ile birlikte karıştırarak eritin ve oda sıcaklığına gelmesini bekleyip, şekeri ilave edin.
2-Teker teker yumartaları ilave edin ve çırpmaya devam ederek vaniyayı ekleyin.
3-Un ve tuzu çok fazla karıştırmadan ekleyin.
4-Fırın kabını tereyağ ile yağlayın ve üzerine 1 yemek kaşığı kakao dökün kabı sallayarak her yere yapışmasını sağlayın.
5-Hamuru kaba dökün önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika pişirin.(Benim fırınımda 30 dk.da pişti.kürdan ile anlayabilirsiniz.)
6-Fırından çıktıktan sonra oda sıcaklığına gelmesini bekleyin ve benmari usulü erittiğiniz sütlü çikolatayı üzerine dökün 5-10 dakika bekleyin.Daha sonra üzerini kapatıp buzdolabına alın ve soğuk servis yapın.
(Ben dilimlerin üzerini arjantin şekeri ile süsledim siz istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.)
  Sağda ki resim boş,kakao kaplı fırın kabı.
Solda ki resim üzeri için sütlü çikolata.

Hiç yorum yok: