6 Şubat 2012 Pazartesi

PİDE

Araya tatil girip, çocuklar evde olduğundan  uzun zamandır bloguma girip birşeyler yükleyemedim. Ama kısa zamanda aradaki farkı kapatacağımdan emin olabilirsiniz. Aslında bu sürede bir çok şey yaptım ve bir kısmını resimledim onları yavaş yavaş yükleyeceğim. İlk önce bu güzel karlı günlerde eşimin bile işe gidemediği O gün, hepimizin sevdiği ama ancak senede bir yada iki kere yapabildiğim bu pideyi yaptım. İnanın bana dışarıdan getirttiğimiz pidelerden farklı değil. Denemenizi tavsiye ederim.


Malzemeler:

-5 Bardak Un
-1 paket kuru maya ınstant
-1,5 tatlı kaşığı Tuz
-1 tatlı kaşığı Şeker
-1 Çay bardağı Süt
-1 Çay bardağı Ayçiçekyağı
-1 Çorba kaşığı Tereyağ (eritilmiş)
-1,5 Su bardağı ılık Su

Üzeri için:
2 Yumurta Sarısı çırpılarak sürülecek

İç Malzemesi:
-Ben kıymalı ve kaşarlı yaptım.
 Dilediğiniz malzemeyi kllanabilirsiniz.


Yapılışı:
-Bütün kuru malzemeyi bir kaba koyup ortasını açalım, kuru mayayı ortasına koyalım.Üzerine ılık süt, su, ayçiçekyağı  ve tereyağ ekleyelim ve yoğuralım.
-İyice yoğrulmuş hamuru üstünü örterek  bir saat mayalanmaya bırakalım.Hamur iki katına çıkacaktır.
-Daha sonra istediğim büyüklükte parçalar kopararak açalım ve içine malzemeyi koyarak ister açık ister kapalı şekilde pideler yapalım.(Ben kapalı yapmayı tercih ediyorum,Çünkü açık yaparsam bizim fırınlarda üst malzeme kuruyabiliyor.)
-Üzerine yumurta sarısı sürüp, Önceden ısıtılmış 250 derecelik fırında 15 dakika (Isıyı yüksek tutmamızın nedeni pidelerin kurumaması)
-Fırından çıktıktan sonra üzerine isteğinize göre tereyağ yada zeytinyağı sürüp üstünü bir bezle kapatarak 5 dakika bekletip öyle yiyebilirsiniz.

Afiyet olsun.  

Hiç yorum yok: