29 Mayıs 2014 Perşembe

ÇİLEKLİ TARTLAR


Bu tartların hem yapımı kolay hemde gerçekten çok lezzetli...dolgu malzemesini dr oetker dolgu kreması kullanabilirsiniz ama ben kendim yaptım vaktiniz varsa benim gibi kendiniz yapabilirsiniz . Tarifini aşağıda vereceğim. Benim yaptığım krema daha hafif ve bence tarta daha çok yakışıyor. Karar  sizin...


Hamur malzemesi:
150 gr yumuşak tereyağ
100 gr. Pudra şekeri  (eger benim gibi çok tatlı sevmiyorsanız 75 gr.)
1 yumurta
1 kab.tozu
1 vanilya

Dolgu Kreması:

3 bardak süt
4 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
3 tepeleme yemek kaşığı şeker
1 paket toz krem şanti

Yapılışı:

Tüm malzemeler ile hamur yoğurulur ve 30 dakika buzdolabında bekletilir. Daha sonra merdane ile açılarak yarım cm.kalınlığında açılır tarta uygun bir kalıpla kesilir ve tart kaplarına yerleştirilir.çatal ile delinerek kabarmaması sağlanır. Üzeri pembeleşene kadar pişirilir (180 derece)
Diğer tarafta süt ile muhallabi yapılır ve soğuduktan sonra içine krem şanti eklenir ve mikserle karıştırılır.
Pişen tartlara pay edilir ve üzerine istediğiniz meyve konarak süslenir.

Afiyet olsun.


















Hiç yorum yok: