14 Haziran 2016 Salı

VANİLYALI UN KURABİYESİ

Bu kurabiye arkaşımın bana ısrarla denememi söylediği bir tarifdi. Ben en yakın zamanda yapıp blogum da paylaşacağımı söyledim ama aradan çok zaman geçti be ben unuttum. Ta kii arkadaşıma gidip kahvenin yanında bu nefis kurabiyeyi yiyene kadar. Hemen yaptım ve sizlerle paylaşıyorum.                          Siz de bu tatdan mahrum olmayın hemen deneyin.                  

Bu kurabiyenin püf noktası çubuk vanilya eğer bulamazsanız o zaman bu tarife 3 paket vanilya ekleyin!

Malzemeler :

-1 adet çubuk vanilya
-240 gr. Yumuşak tereyağ
-3/4 bardak pudra şekeri
-1/4 bardak buğday nişastası
-2,5 Su bardağı un
-1 çimdik tuz


YAPILIŞI :

-önce çubuk vanilyanın içinden  bıçak yardımıyla tohumlarını çıkarıp. Tereyağ ve şeker ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım.
-daha sonra diğer malzemeleri de ilave edip hamur toplalana kadar yoğuralım.
-yağlı kağıdın üzerine hamuru açalım. (2-3 cm kalınlıkta olsun.)
-Kurabiye kalıbı ile keselim ve buzdolabına kaldıralım.
-20 dakika dinlenmiş hamuru artık fırına atabiliriz. 160 derece de 15-20 dakika fırınınıza göre , üzeri beyaz altı pembe olacak.
-fırından çıkıp soğudukdan sonra üzerine pudra şekeri serperek servis yapabilirsiniz.


Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: